12 okt. 2009

Ett utdrag ur en vanlig eftermiddag när en trotsig Elisia ska hem från dagis.

Elisia: Mammaaaaa!
Jag: Hej gumman! Ska vi åka hem?
Elisia: Nej!
Jag: Men vi ska ju åka Victors bil?
Elisia: Vickebil?
Jag: Ja! och sen kan du få åka bilen inne på affärn?
Elisia: (Ohörbart)
Jag: Va sa du gumman?
Elisia: Pappa heta Kjossej
Jag: Ja... pappa heter Kristofer.
Elisia: Mamma-Sanja?
Jag: Jaaa, mamma sandra är jag.... Men, kom nu gumman. Vi pratar mer i bilen. Ja!
Victor: Hej Isha!
Elisia: Neee.... Inte mamma kjama vicke.
Jag: Kom nu stumpan! På med skorna!
Elisia: Isha bäja mössa. isha ha ovejåål!
Jag: Jahaapp... Men är det inte varmt med overallen?
Elisia: OVEJÅÅÅL!
Victor: Jag väntar i bilen.

1 kommentar:

  1. Alltså. Jag behöver komma hem. Mest för min egen skull. Ishiiii

    SvaraRadera