1 sep. 2010

Jag har suttit på föreläsningar hela dagen och det har handlat om utvecklingspsykologi och olika underliggande teorier och perspektiv.
Jag har varit rastlös hela dagen. Pillade på snusdosan, störde mig på att jag köpt nikotinfritt, tuggade tuggummi, lekte med pennan, letade lypsylet och stampade rastlöst med foten i golvet, kollade på mobilen, tänkte på sommaren. Vad har jag gjort hela sommaren? Har det verkligen gått tre månader sen förra terminen? Jag sjönk längre ner i stolen och tänkte att jag kanske rent fysiskt kan gå under jorden. Hörde föreläsaren prata på bred norrländska nåt om Freud och det psykodynamiska perspektivet och kollade samtidigt på mina fötter. Ena snöret hade gått upp. En okontrollerad och stressad nervsignal utlöstes till benet och jag sparkade foten i stolen framför mig. Kanske kunde jag glida ner på golvet och åla mig ut ut föreläsningssalen?
Jag hade utformat en rymningsplan när Sara avfyrade ett helautomatiskt konstaterande:
"Du har ju koncentrationssvårigheter!"

Jag kanske har ADHD?

2 kommentarer: