24 nov. 2010

Hela den här veckan har jag drömt mardrömmar som Elisia varit inblandade i.
Här om natten vaknade jag i ren panik och över min dröm som var obehaglig verklig trots att jag, efter att ha lugnat ner mig, såklart förstod att det var en dröm. Men obehaget var ju kvar!

I drömmen var jag på fest med Sara, Janni och Frida. Elisia satt i mitt knä i våran soffa när dunkel, afrikans musik sakta strömmade in i vardagsrummet. Den dova musiken och hummandet letade sig fram till Elisia som då började krampa i min famn samtidigt som musiken och hummandet istället kom från hennes mun. Hennes ögon rullade bakåt och ögonvitan bländade mig och då vaknade jag ur drömmen av att jag skrek.
Jag rusade in till Elisias sovrum men hon låg snarkandes tvärs över sängen, ovetande om de hemska drömmarna jag haft om henne.

Varför drömmer jag mardrömmar om henne?
Jag behöver en drömtydare!

3 kommentarer:

  1. Du märker kanske att/ är rädd för att Elisia färgas av allt omkring henne. Att könsrollerna hos dagmamman (hon kanske inte är så genusmedveten?) eller andra saker biter sig fast på henne- Hon börjar kanske vara som hon "förväntas" vara som treårig flicka, inte som ett treårigt barn. Who knows! Du är rädd att hon påverkas av saker hon inte bör påverkas av? Vem vet? :)

    SvaraRadera
  2. det sägs att verje person man drömmer om egentligen representerar någon del av en själv... dvs att det som händer Elisia i drömmen handlar egentligen om något du själv upplever, under-/omedvetet...på nåt plan...

    SvaraRadera
  3. aah! vilka drömtydarvänner jag har! Vilka tänkvärda svar ni ger mig.

    SvaraRadera