17 juni 2009

Idag när jag skulle torka bordet hittade jag inte diskhandskarna. Jag letade och fann dom tillslut på toaletten.
Här kom jag till ett vägskäl därför att jag har lite svårt för just disktrasor: disktrasor för mig är direkt kopplat till traumatiska händelser från när jag var liten då mormor torkade mig och mina bröder runt munnen med samma trasa som hon torkade diskbänken och toaletten med.
Tanken på att torka bordet utan diskhandskar och behöva vidröra denna vedervärdiga trasa var lika motbjudande som tanken på att torka vitvaror med handskar som vadat i toan.
jag behövde dock aldrig göra något val för Mitt Allt spelades på radion så att jag kom av mig och blev gråtmild.

2 kommentarer:

  1. ja, vad är grejen med att torka trasan kring munnen? den store åkerman gjorde just the same.

    SvaraRadera