3 nov. 2009

dagens sämsta försök att vara rolig

Idag gjorde jag allt för att göra min otröstliga dotter nöjd.
Jag tog fram playdough-degen som Lisa bakade ihop på Elisias födelsedag och tänkte att nu ska vi leka så mycket att hon torkar tårarna och tycker att hon har den roligaste mamman i hela världen. Jag gjorde en katt och en kanin som dock inte alls såg ut som en katt eller kanin men Elisia bubblade iallafall av förtjusning.
Jag kände att jag hade medvind och knådade ihop degen för att göra en ny, ÄNNU bättre kanin, men Elisia ville inte ha någon ny kanin. Hon ville ha DEN kaninen. Den kaninen jag just hade knådat ihop med den resterande, överblivna degen.
Och så fortsatte eftermiddagen med skärande gråt och hopplösa försök till försoning tills hennes pappa kom och hämtade henne. Håglös och med en halvtorkad playdoughdeg framför mig satt jag vid köketoch tänkte att det är tur att degen blir gammal om en vecka så jag får slänga den med gott samvete. (förlåt Lisa)

2 kommentarer:

  1. från wiggah-konversationer kring diverse sarr och svarta hingstar, till de vackra rader jag alltid möts av här.
    I love your writing, käraste kakan min.

    SvaraRadera
  2. hahahah!! men sandragumman! SLÄNG degen!!

    SvaraRadera