6 okt. 2010

Vilken fantastisk dag jag har haft i jämförelse med igår! Mitt snack med Elisia imorse runt frukostbordet om att hon inte kan bråkas hela dagarna för att hon inte får som hon vill alltjämt måste ha gjort susen. Inte en enda gång har hon gnällt om tutten, schyschen, att hon vill ha godis, inte vill ha vantar eller jacka. Hon har inte heller fått ett utbrott mitt på stan då hon kastar sig på backen och skriker. Jag, Elin och Måns gick på knattebio och såg "Vem- en film för de små". Stina Wirséns barnböcker har filmatiserats! Jag och Elin nickade instämmande till vardagsdilemmorna som togs upp. Elisia och Måns satt som två ljus under hela filmen. Elisia sneglade på mig när det under ett parti av filmen handlade om att Nalle inte ville sova själv. Jag flinade till henne och hon flinade tillbaka. Ikväll var det inga problem att lägga henne. Hon ville pussas och kramas och sa när jag hade släckt lampan: "Gå nu mamma. Jag är en stor tjej som kan sova själv. Men tutten och schyschen behöver jag! Dom kan få gosa med mig hela natten!"

2 kommentarer:

  1. haha ååå! Så himla söööt hon är! En söt liten argbigga :P
    men jag måste säga att jag blir riktigt imponerad på hur du får allting att gå IHOP! ung, stark och dessutom snygg ;)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt!! beröm henne massor imorgon för att hon va så duktig ikväll:)) Puss

    SvaraRadera