18 dec. 2009

Jag skrev ett cv en gång där jag förklarade att jag är stresstålig och fungerar ytterst rationellt i pressade situationer där det gäller att agera snabbt. Detta är ju förstås inte sant. För ingen talar väl sanning i ett cv?

Höjden av stresstålighet
:
1. Jag får jag ett utbrott när jag står fullt påklädd med vintermunderingen och måste böja mig ner och knyta skorna och skriker FAAAAAN kokandes av ilska och kokandes därför att jag klädde på mig för mycket. Varje gång.

2. Jag går på toaletten och grina när någon dement gamling säger att jag har fula glasögon.

Jag försöker intala mig själv att jag är en perfekt kandidat där det krävs socialkompetens.
Detta har jag också förstått är ren lögn.
Jag borde sitta på ett kontor där ingen får se hur skör jag egentligen är.

3 kommentarer:

  1. hahaha.
    Du är inte ensam!
    Dessutom har du fina glasögon. Gamlingar har ju ingen koll på mode.

    SvaraRadera